Cum trebuie sa procedati cand se defecteaza casa de marcat

casa de marcat

Ca majoritatea aparatelor electronice, si casele de marcat electronice fiscale au in pachetul de achizitie  un manual de utilizare si  o carte service, in care se noteaza antecedentele functionale ale  acesteia. Aceasta carte poarta numele de carte de interventii, iar in ea sunt consemnate reparatiile si perioadele  de service ale casei de marcat.

Proprietarii  magazinelor care au ca domeniu de activitate vanzarile cu amanuntul, sunt obligati, conform legii, sa pastreze  cartea de interventii a casei de marcat fiscale, astfel incat, de fiecare data cand este cazul, in aceasta sa fie consemnat de catre agentii din cadrul unitatilor service acreditate, toate interventiile care au fost efectuate asupra casei de marcat.
In cazul in care constatati  orice fel de defectiune aparuta la casa dumneavoastra de marcat,  aveti obligatia legala de a anunta imediat, firma care se ocupa de service-ul acesteia, sau distribuitorul care a efectuat livrarea casei de marcat. Un aspect la fel de important, pe care trebuie sa il aveti in vedere in momentul in care la casa dumneavoastra de marcat a aparut o defectiune si aceasta nu mai poate fi utilizata, este reprezentat de faptul ca, sunteti obligat sa consemnati in cartea de interventii, data si ora la care ati constatat defectiunea casei de marcat.


Termenul pentru remedierea defectiunii de catre personalul specializat este de regula de 3 zile, de la momentul sesizarii, termen in care va trebui reparata si reinstalata casa dumneavoastra de marcat sau inlocuita cu una noua.


In tot acest termen evidenta operatiunilor fiscale efectuate de firma sau magazinul dumneavoastra se realizeaza pe un registru special creat pentru astfel de situatii. Tot cu ajutorul acestui registru va trebui tinuta evidenta tranzactiilor finaciare in cazul in care au loc intreruperi de curent, cu mentiunea ca trebuie consemnate in  el, data si ora la care s-a produs pana de curent, si apoi data si ora cand a venit curentul. Langa ambele consemnari trebuie semnat si aplicata stampila firmei.


In cazul in care nu anuntati in cel mai scurt timp la unitatea de service, faptul ca aparatul dumneavoastra fiscal prezinta defectiuni, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda. De asemenea nerespectarea termenului de 3 zile pentru remedierea defectelor, de catre unitatea service sau distribuitor si necompletarea sau deteriorarea cartii de interventii reprezinta contraventii si se sanctioneaza cu amenda de pana la 10000 RON, sau in cazuri mai grave se poate ajunge pana la retragerea avizului de functionare.
Raportul Z este un document fiscal foarte important, prin intermediul caruia are loc incheierea tranzactiilor finaciare efectuate in cadrul unei zile de lucru, pe el fiind inscrise date fiscale care sunt inregistrate si in memoria fiscala a casei de marcat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *